דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תמא 38- הדרך היעילה להשבחת נכסים 

מאת    [ 18/03/2012 ]

מילים במאמר: 516   [ נצפה 1990 פעמים ]

תמ"א 38 הינה הזדמנות נהדרת לשיפור מיגון סביבת הדיור שלכם, לצד ביצוע השבחת הנכס. תוכנית זו, או כפי שהיא מכונה בהרחבה, תוכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים קיימים בפני רעידת אדמה, שמה למטרה לחזק את כל המבנים שאינם עומדים בתקן העמידות בפני רעידת אדמה.

לפי הערכות, מדובר בכ-40% מכלל המבנים בארץ, שכן רק בשנת 1975 נקבע התקן לעמידות בפני רעש אדמה, ולמעשה עד שנות ה-80, מרבית המבנים שנבנו אינם עומדים בתקן.

מטרתה של תוכנית זו הינה לצמצם את מספר המבנים שאינם בטיחותיים מפני רעש אדמה, ועל ידי כך לסייע בתהליך ההיערכות והתכוננות מפני רעידת אדמה. במהלך ביצוע התוכנית, חל חיזוק משמעותי לתשתית הבניין, ולרוב מתווספות אליו בניות של תוספות חדשות למבנה, כגון קומה נוספת, חנייה, מעלית, הוספת אגף, ועוד. באופן כזה הבניין עובר שיפוץ פנימי וחיצוני, ועל ידי כך חלה עליו השבחת הנכס, אשר מקפיצה את הערך שלו באופן משמעותי.
   
מהי התוכנית לחיזוק מבנים, וכיצד היא יכולה להביא להשבחת נכסים?

מדינת ישראל נמצאת באזור רגיש מבחינה גיאוגרפית, אשר נמצא בסיכון גבוה לרעידות אדמה. כל 80 שנה חלה רעידת אדמה משמעותית, וסיכון זה מהווה סיבה מספקת להיערכות מוקדמת בפני הנזקים שעלולים להתרחש בעקבות רעש אדמה. תמ"א 38 הינה תוכנית שנוצרה באישור ממשלתי, ומטרתה עידוד של חיזוק מבנים שאינם עומדים בתקן, אשר נעשה באמצעות מתן תמריצים רבים והקלות משמעותיות בתשלומי מיסים.

מעבר לכך, אחד היתרונות המשמעותיים בתוכנית זו, הוא שהיא כוללת גם מתן זכויות בנייה לתוספות לבניין הקיים. לעיתים, הדיירים בבניין נעזרים ביזם חיצוני, כך שהוא מממן את תהליך השיפוץ והחיזוק החיצוני והפנימי בבניין, והם מתחלקים איתו ברווחים שמניבה מכירת תוספות הבנייה, כגון הדירות שנוספו במהלך השיפוץ, למשל. כך התוכנית יכולה להביא בסופו של דבר לתהליך של השבחת נכסים, ולגרום לכל דיירי הבניין ליהנות הן מדירה מוגנת ובטוחה יותר, והן משווי ערך דירה גבוה משמעותית.
   
כיצד מתבצעת התוכנית במקרה של בניין מגורים משותף?

על מנת ליישם את התוכנית לחיזוק מבנים, ניתן להשתמש בשתי אפשרויות. האחת מהן, היא ביצוע תמ"א 38 באופן עצמאי על-ידי הדיירים. כך, הדיירים עצמם מממנים את כל ההוצאות הכרוכות בשיפוץ ובחיזוק הבניין, וכן גם מתחלקים באופן שווה בהכנסות שצפויות להתקבל כתוצאה ממכירה של תוספות הבנייה, וכן נהנים מעלייה בערך דירתם, בעקבות השבחת הנכסים שהתוכנית איפשרה.

אפשרות השנייה היא להיעזר ביזם חיצוני, אשר יהיה אחראי על ביצוע התוכנית החל מהשלב החוקי (כגון השגת הסכמת הדיירים והחתמתם על הסכם, הכנת בקשה להיתרי בנייה, וכו'), ועד לשלב הביצועי בו מתבצעת הבנייה. באופן כזה, על הדיירים והיזם להסכים בינהם על חלוקת הרווחים שתתקבל ממכירת תוספות הבנייה, וגם אז בסופו של התהליך, הדיירים מחזיקים בדירה שערכה גבוה יותר. כך למעשה מתבצע תהליך השבחת נכסים באמצעות התוכנית לחיזוק מבנים שאינם עומדים בתקן.

בואו גם אתם והצטרפו לדיירים מרוצים רבים אשר נהנים מנכס מוגן יותר ושווה יותר!

תמ"א 38 הינה תוכנית שיכולה לגרום לך לחיות במקום בטוח יותר. כמובן שבריאותנו וביטחוננו חשובים לנו ביותר, ועלינו לעשות כל שביכולתנו על-מנת לאפשר לנו ולמשפחתנו את ההגנה המקסימאלית. רעידת אדמה משמעותית מתרחשת באזור ארץ ישראל כל 80 שנה לערך, ולכן ישנה חשיבות מרובה בהיערכות ביטחונית מוקדמת.

נוסף על כך, תוכלו באותו האופן גם להביא להשבחת נכסים, ולהגדיל את ערך הדירה שברשותכם בקלות יחסית וביעילות רבה.

שלום, שמי אבנר כהן. עובר בתחום הביטוח, אוהב ספורט ונסיעה על סגווי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב